2e week. pim pam poem. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu 2e week. pim pam poem. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu

2e week. pim pam poem.

Blijf op de hoogte en volg Evvie

23 September 2012 | Spanje, Madrid

Deze tweede week hebben we dus taalcursus gehad. Aan het eind ging het steeds beter en was het steeds makkelijker te begrijpen. Na de taalcursus hadden we steeds nog een hele middag om dingen te doen. Zo zijn we woensdag wezen winkelen in een groot overdekt winkelcentrum. Met onderandere een primark, zara, c&a en h&m. Als eerste wilde we graag naar de primak toe. We hadden het halve winkelcentrum al gehad, maar nog steeds geen primak gevonden. We dachten dat er vast ergens wel een soort van informatie/plattengrondbord stond, dus hebben we hier eerst naar gezocht. Ook niet te vinden. Dus hebben we maar aan iemand gevraagd waar de primark zat. Eindelijk gevonden... zijn we daar gaan zoeken naar een driekwartbroek voor Iris. De hele winkel al afgezocht en nog steeds geen driekwart broek. Wel al heel wat andere dingen, maar geen spullen die we echt nodig hadden. Uiteindelijk zijn we naar de kinderafdeling gegaan omdat we buiten in de etalage een driekwartkinderbroek zagen hangen. Helaas was het net te klein...

Donderdag avond hadden we een meetingsborrel met alle Madrid Students (organisatie/groep waarmee we hier zijn) in het enigste Belgische Cafe in Madrid. Het eerste drankje kregen we van Madrid Students en bitterballen werden ook uitgedeeld. Daar hebben we tot een uur of 1 op het terras gezeten met de groep. Daarna zijn we met een paar mensen gaan stappen. We zijn naar een kroeg gegaan... hier kon je een halve liter sangria/bier voor €4.50 halen. Het was erg gezellig geweest en we waren erg laat thuis. De volgende dag was het te merken dat het een beetje té gezellig was geweest. We zaten erg brak bij de taalcursus die we vrijdag nog hadden.

Vrijdag middag na de taalcursus zijn we in bed gaan liggen en hebben we een 'schoonheidsslaapje' gedaan. Om half 10 werd Evvie wakker van haar telefoon. We hadden namelijk afgesproken om die avond nog iets te gaan doen. Dus snel Iris wakker gemaakt, iets gegeten en op naar t terras. Natuurlijk ook weer erg gezellig geweest.

Zaterdag morgen werden we wakker en hadden we zin in een lekker gekookt eitje. Toen we de keuken in kwamen en alles al klaar hadden staan... deed het gas het niet.. De spullen maar weer opgeruimd. Daarna hebben we samen een discussie gehad over of we een eitje konden koken in de magnetron of niet... Uiteindelijk na lang discussiëren hebben we besloten om het gewoon te proberen. Pannetje met water en eitjes erin, en hup in de magnetron. Het duurde maar en duurde maar voordat het water ging koken. Toen kwamen we erachter dat we de magnetron op de laagste stand hadden staan. Snel veranderd naar de hoogste stand en maar weer verder laten gaan. 10 minuten verder... het water kookt nog steeds niet... Maar na ongeveer 20 minuten besloten we maar eens te kijken hoe het eitje eruit zag van binnen. Toen we het eitje hadden gepelt was hij gewoon hard en dachten we dat het goed was. Toen we het ei doormidden sneden leek het net een ballon die leeg liep. ppppfffffffffttttttt. Evvie heeft besloten om het ei meteen in de prullenbak te gooien, maar Iris was wel benieuwd naar hoe het smaakte en pakte een hapje. Ze vond het nog best wel lekker smaken. Alleen zaten er wat donkere vlekken in. Uiteindelijk het laatste beetje toch weggegooit.
Zaterdag middag zijn we lekker naar het park gegaan. Eerst hebben we daar op een terrasje gezeten en een sangriaatje genuttigd. Vervolgens zijn we ergens op het gras gaan liggen en hebben we daar lekker gechilled en gekeken naar een groep rugbyspelers.
's Avonds zijn we wezen eten bij een tapasbar. Hier hoefde je alleen maar drinken te betalen en kreeg je gratis tapas. Na de tapas bar zijn we nog maar bij de mac wezen eten, omdat het niet zo lekker was geweest bij de tapas. Daarna zijn we naar huis gegaan om ons om te kleden en daarna zijn we naar Tijs gegaan. Daar hebben we wat drankspelletjes gedaan en zijn we rond half 1 naar de stad gegaan opzoek naar een leuke club. Eindelijk om half 2 hadden we een leuke club gevonden waar iedereen naar binnen wilde. Daar hebben we het weer erg leuk gehad.

Vandaag een lekker rustig dagje om ons voor te bereiden op onze stage die morgen gaat beginnen. We zijn erg benieuwd naar hoe het daar werkt. Na stage hebben we nog twee uur taalcursus.
We laten jullie zo snel mogelijk weten hoe onze stagedag is bevallen.

Adios Amigos.

• 23 September 2012 - 18:39

De Grote Zus:

Hee lieffie..
    Wat ben ik jaloers op jullie zeg! Lekker een beetje in t park rondhangen..naar sportende mannen kijken (zat er nog wat leuks tussen ;)) en op t terras zitten..klinkt als vakantie! Geniet er nog lekker van want straks begint t echte leven daar! Een dikke kus voor jou en Iris en tot vlug! Mis je meisje! xxxx

• 23 September 2012 - 18:39

De Grote Zus:

Hee lieffie..

• 23 September 2012 - 21:27

Marjel:

Een stelletjes duvelkes......nachtduiveltjes wel te verstaan....groeien de hoorntjes al?
    Te extraño
    he aqui el luna.... Cosa o dos...dan zien we hetzelfde en cerca de unos a otros
    BESO GRANDE.....de mamaaaaa

• 24 September 2012 - 08:02

Rene:

tsjonge jonge wat n zwaar leven he. Sangria tapaz mac in t park liggen winkelen. Als t nog maar ooit goed komt met jullie. Ben zeer benieuwd naar de eerste echte stage/werkdagen. Als je dat maar vol kunt houden. Wat n leuke foto van jullie samen zo lief en onschuldig. Veel succes de komende dagen,blijf op elkaar letten en tot t weekend. Laat ook nog even weten wat ik evt mee moet brengen. Dikke kus pa.

• 24 September 2012 - 09:22

Tujos Tia Grande Stefanie:

Hola mi sobrina,

Het klinkt allemaal supergezelligfeestigdrankigstappigenzo.
    Keigezellig dus. Maar als de Spaanse lessen zo maar blijven hangen...?
    Inmiddels dus ook aan de stage begonnen. Ben benieuwd hoe dat is bevallen.
    Geniet met volle teugen meid!
    En ik ben heel erg blij dat het je tot nu toe zo goed afgaat allemaal.
    Tot de volgende ronde.

Grande beso y abrazo!!