D. 6 en 7 Spring maar achterop mijn skeeler. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu D. 6 en 7 Spring maar achterop mijn skeeler. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu

D. 6 en 7 Spring maar achterop mijn skeeler.

Blijf op de hoogte en volg Evvie

18 September 2012 | Spanje, Madrid

Dit waren de eerste dagen dat we taalcursus hadden. Deze week hebben we iedere dag van 10 tot 1 spaanse cursus.
Het was lastig begrijpen, er wordt in het Spaans gesproken en ook alles wordt in het Spaans uitgelegd. De tweede dag ging al beter. We leren nu vooral onszelf voorstellen, en andere mensen te vragen hoe ze heten, hoe oud ze zijn, waar ze vandaan komen etc. Tussen door hebben we eventjes 10 minuten pauze en gaan we lekker een caramel macchiato bij de starbucks om de hoek halen.
Na de eerste dag taalcursus gingen we naar stage toe om daar kennis te maken. We kwamen hier om half 3 aan zoals afgesproken. Maar onze stagebegeleidster kwam pas om kwart over 3. Ze dacht dat wij later zouden komen, nouja dat was opzich nog niet zo erg. Vervolgens kwamen we binnen en ging ze nog met iedereen gezellig kletsen.. Toen konden we eindelijk even met haar praten. Tussendoor ging ze telkens weg omdat de telefoon ging en ze dacht dat niemand anders hem op kon nemen.. Zo onderbrak telkens ons gesprek, verder zijn het erg gezellige collega´s zo op het eerste gezicht. En gelukkig kunnen ze ook allemaal engels. Uiteindelijk waren we rond 6 uur thuis..
´s avonds hebben we in een leuk tapas restaurant gegeten samen met Avelyn.
De tweede dag zijn we na de taalcursus even lekker de stad in geweest en hebben we nog wat leuke kleren gekocht. De winkels riepen ons nu gewoon naar binnen!! Daarna zelf gekookt en dadelijk nog even GTST terug kijken en dan weer lekker slapen.

• 18 September 2012 - 21:14

Marjel:

.....en vergeet dan de hondenbrokken niet. :)

• 18 September 2012 - 21:27

Luca:

como te llamas??

• 19 September 2012 - 19:28

Marjel:

fragmento de perros

• 21 September 2012 - 21:12

Oma:

dag mijn allerliefste evveke! hoe het allemaal gaat, kan ik lezen.dat is heel leuk
    begin je al iets van de spaanse taal te snappen,het is nog te vlug denk ik.
    volgende week aan het werk,ben heel benieuwt hoe dat bevalt.

groetjes dikke kus Oma en opa .

• 22 September 2012 - 10:50

Oma Mieke :

Hoi hoi allo allo bon jour meisje zo ver van huis, Als ik zo jullie verhalen lees dan maken jullie het samen wel, daar in den vreemde !!! Wij leven erg mee, als je dat maar weet, dus alles wat je vermeldt ervaren wij hier ook . hoe gaat het met jullie taaltje Veel lachen ook ? Ik kreeg net ook een mailtje van Edith dat ze geslaagd was ( na een herex.) Ze zit nu "op kamers" in Breda en gaat naar de kunst-accademie . Jullie worden veel te snel groot !