3e week. knuppeltje dikke. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu 3e week. knuppeltje dikke. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu

3e week. knuppeltje dikke.

Blijf op de hoogte en volg Evvie

30 September 2012 | Spanje, Madrid

Maandag was onze eerste dag stage, om negen uur moesten we beginnen. De eerste keer dat we echt vroeg ons bed uit moesten, dit was best zwaar. We moeten een half uur reizen met de metro naar ons stagebedrijf, in de metro lagen we allebei bijna te slapen. Aangekomen op het stagebedrijf vertelde Susana ons op welke groep we die dag moesten staan. Allebei op een andere groep, Evvie op de babygroep en Iris op de groep van 1-2 jaar. Bijna iedere dag staan we op een andere groep, er is ook een engelstalige groep waar we allebei 1 dag in de week staan. Het is allemaal wel erg wennen, en moeten goed op onze houding letten. Ze hebben bijvoorbeeld geen stoelen voor de "leidsters" dan moet je gewoon twee kinderstoeltjes op elkaar zetten. Kinderen verschonen ze niet op de commode, maar op een verschoonkussen op de grond of ergens bij de wasbak als daar plek voor is.
Collega's zijn erg aardig, en spreken allemaal redelijk engels. Dus met handen en voeten kom je er altijd wel uit. De hele week nog stage gelopen, nog niet heel erg veel mogen doen maar vooral de boel verkend.

Vrijdag hebben we maar 2 uurtjes stage gelopen omdat de papa van Evvie een weekendje Madrid had gepland met zijn vrienden.
Dus gingen we hem ophalen op het vliegveld, eindelijk na veel gezoek aangekomen op het vliegveld wisten we niet welke terminal we moesten staan. We hadden René een sms gestuurd of hij al was geland (hij wist nog niet dat we hem kwamen ophalen). Vervolgens kregen we een sms terug: "Ja, ik sta al in de bus". Wij schrikken en dachten dat we voor niets naar het vliegveld waren gekomen. Wij gevraagd of René even wilde bellen.. Gelukkig!!!! Het was maar de bus van het vliegtuig naar de koffers toe. Maar nu wist hij helaas wel dat we hem kwamen halen, hij zei dat hij aan zou komen op t 1. Dus wij staan te wachten.. en wachten... en wachten... Maar geen oude lullen te vinden, opeens gaat de telefoon tringgggggg..... Renee: Waar ben jij?.. Wij staan op jou te wachten bij T1, waar ben jij?... Wij staan bij gate 3..
Dus wij als een gek naar gate 3 (helemaaaaaaaaaal aan de andere kant van het vliegveld... Worden we weer gebeld.. Waar blijven jullie?... wij zijn onderweg naar gate 3.. Ja, maar wij staan buiten een sigaretje te roken..
Wij weer als een gek terug, weer helemaal naar T1 en eindelijk hadden we ze gevonden!! Met de mannen in de metro naar Sol, waar ze een hostal hadden geboekt. Daarna een terrasje gepakt en daarna naar café en té en heerlijke tapas gegeten. Toen nog een irish pub opgezocht, was erg gezellig.. Wat een onzin kan er uit die monden van de oude lullen komen, geweldige humor!! De jongens van Madrid students nog langs gekomen bij de irish pub. Het was een erg gezellige avond!! Maar helaas was dit de volgende dag ook goed te merken.

Zaterdag dus een flinke kater, behoorlijk lang uitgeslapen en uitgerust op bed. 'S avonds om 9 uur met de basketballers afgesproken om te gaan eten. Het eten was geen succes, ze waren erg onbeleefd en de vis en steak waren niet goed gebakken. Nouja, dat laten we dan maar achter ons en dan gaan we gewoon weer gezellig naar de Irish pub. Buiten op de stoep bij het restaurant kwamen we jezus tegen, hij begon te schrijven naar René over dat hij uit holland kwam. Toen Evvie erbij kwam staan schreef hij meteen op dat ze de dochter is van René.. Erg bizar!!! René moest ook stoppen met roken van hem. Eenmaal uit geschreven/gepraat zijn we opzoek gegaan naar de Irish pub, René stak een sigaretje op en opeens stond "jezus" weer achter hem. Hij wees naar René en de sigaret. Hij wilde de sigaret afpakken, maar wij liepen gewoon verder. Hij heeft ons nog een heel stuk achtervolgd maar uiteindelijk heeft hij de hoop opgegeven en is hij de andere kant op gelopen.. Wat een rare man was dat!!
Eventjes in de Irish geweest en toen toch maar naar het terras nog een drankje gedaan.

Zondag (vandaag)
Samen met René boodschappen gedaan. René kwam al aan met een zak vol verse groente (die wij alleen maar in pot kunnen vinden). Daarna nog naar de Dia gegaan en een hele mand vol met eten gekregen, bedankt lieve René!! Hier kunnen we voorlopig wel even mee vooruit. Daarna nog 1 drankje met de mannen gedaan op het terras. Toen snel naar huis en aan school gewerkt, en nu na véééééél te lang uitstellen weer een verslag geschreven. Dadelijk gaan we nog een laatste drankje doen met de mannen voordat ze weer naar huis toe gaan.

• 30 September 2012 - 21:55

Marjel:

Ja ik zie Jezus....in het raam op foto 4. Schuddend met zijn hoofd en wijzend met zijn vingertje. Misschien wil hij gewoon zelf graag dat sigaretje hebben.
    Fijn dat je papa hebt gezien! En nog fijner dat je verwend heeft met verse spulletjes en een mand met boodschappen. Veel plezier nog vanavond! xzz

• 01 Oktober 2012 - 21:39

Rene:

Hoi meisjes,

Hier ben ik weer maar dan anders. Zijn jullie uitgelachen? Ik wel. Vanmorgen heel vroeg of vannacht, t is maar hoe je t bekijkt,zat de stemmig er noggoed in,maarin t vliegtuig en de autoreis werd t steeds stiller. Zelfs Coen(was ook n beetje ziek). De oude l..... heu basketballers bedoel ik hebben t ook keileuk gevonden dat jullie erbij waren t weekend. Ik zal deze site via mail aan ze sturen, kunnen ze jullie ook n beetje in de gaten houden. Heel veel groetjes van de club en van mij ook natuurlijk. Evvie sterkte met jegriepje en tot op skype. Dikke dikke kus voor allbei en ons ef nog een extra he. Doeiii.

• 01 Oktober 2012 - 22:35

Oma:

hoi schatteke!!
    wat een geweldig verhaalheb je geschreven,ik zie het zo voor me de ontmoeting met jouw vader.
    jullie hebben het leuk gehad[met de vijftigers toch] lekker samen gegeten,. en niet te vergeten gedronken.even de goede winkels opgespoort! toch wel gemakkelijk zo'n bezoek.
    het is fijn om te horen dat het met jullie goed gaat.

wij hebben een hele drukke,gezellige verjaardag gevierd.het begon half 11 en eindigde ook zo laat.
    je snapt wel dat ik nog niet uitgerust ben.de volgende keer maak ik de brief wat langer.

een hele dikke knuffel!!! van Opa en Oma, wij houden van jouwxxxxx.

• 02 Oktober 2012 - 08:28

Je Toffe Tante S.:

Hé lieve Evke,

Blij te lezen dat het goed gaat in het verre Madrid. (met uitzondering van kleine griepjes en zware katers).
    En ook keileuk dat papa is gekomen, met kilo's verse vitamientjes. Niet vergeten ze allemaal op te eten hoor! Je moet wel wat weerstand opbouwen tegen al die kwade invloeden van buitenaf ;-)
    Ik hoop dat de lucht bij jullie blauwer is dan hier. Dan kun je na je stage-uurtjes lekker buiten op een terrasje uitblazen.

Tot het volgende verhaal maar weer.
    Dikke knuffel uit Zeeland, en een natte kus van mij! XXX TT

• 16 Oktober 2012 - 21:19

Coen Voorn:

Hier een berichtje van één van die oude lu....... Evvie, Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Heb jullie berichtjes bekeken zien er leuk uit. Ben zelf na het weekend ook ziek geweest, een beetje verminderde weerstand (hoe zou dat komen) en lepeltje / lepeltje met een half zieke Ton op een hostal kamer hebben mij ook plat gekregen.
    Was het wel waard want het was een super gezellig weekend. Ik wens jullie nog een hele fijne avond, veel succes en vooral plezier met jullie stage en tot een donderdagavond in Veghel.

Hasta la vista,

Coen.