5e week: 't voelt goed! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu 5e week: 't voelt goed! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu

5e week: 't voelt goed!

Blijf op de hoogte en volg Evvie

14 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

De vijfde week alweer. Het gaat zo snel voorbij. Deze week weer lekker stage gelopen. Wel maar vier dagen deze week, want vrijdag was een feestdag. Maandag en woensdag taalcursus gehad en woensdag ook een toets. Wat een ballentoets! Veel te moeilijk, maar gelukkig geen cijfer ervoor gekregen.
Dinsdagavond hebben we met een groot deel van MadridStudents een fietstocht door Madrid gehad. Erg leuk was dit. We hebben veel nieuwe dingen gezien en erg veel gelachen. Als laatst moesten we terug fietsen naar de fietsenstalling, door de drukste straat van Madrid. Door alle mensen heen crossen, mensen en bomen ontwijken. Deze straat loopt naar beneden af, dus dat ging erg snel! We fietsen met z´n 4e vooraan en wisten de weg naar de fietsenstalling zelf te vinden. We waren eerder terug dan de rest van de groep. Anne maakte zich al zorgen waar we waren en of er wat gebeurd was. Ze had ons al proberen te bellen, maar omdat we zoveel plezier op de fiets hadden, hebben we dit niet gehoord..
Donderdag was de laatste dag stage en waren we precies een maand in Madrid. We dachten lekker te gaan koken.. Aardappeltjes frituren, kipje bakken en broccoli. De vet was heet. De kip was gaar en de broccoli was bijna klaar. De aardappeltjes konden er dus in. Maar voor we ze erin konden doen, kwam er onwijs veeeeeeeeeel rook uit de pan. Er lag wel een deksel op. Dus wij als een gek die deksel van de pan af, maar dat was niet zo´n goed plan. Er kwamen dikke vlammen uit de pan gevlogen, dus we hebben de deksel er snel weer opgegooid. Het bleef maar roken en roken en roken. Heel de keuken stond blauw van de rook. Iris en ik in dikke shock... en we wisten niet meer wat we moesten doen. Iris is als een gek naar de andere kant van het huis gerent om de baas te halen... maar die was niet aanwezig. Op de terugweg overal aangeklopt, maar nergens kwam antwoord. Tot bij de laatste deur. Gelukkig, onze redder in nood! Ze heeft ons geholpen om de pan naar buiten te krijgen en heeft ons gerustgesteld. Het bleef maar roken en roken, maar uiteindelijk is het gestopt. We hebben ons eten verder maar weggegooid en hebben bij de Mac onze maaltijd genuttigd.
Toen we eindelijk onze rust weer gevonden hadden, zijn we naar het terras gegaan met een paar vrienden. Erg gezellig avond geweest.
Vrijdag was de feestdag, dus geen verplichtingen. We hebben een grote schoonmaak gehouden in onze kamer. Alles geveegd, gedweild en gepoetst. ´s Avonds zijn we hier wezen indrinken en daarna doorgegaan naar de kroeg. Erg zatte bedoeling deze avond, maar wel super gezellig.
Zaterdag hebben we eerst ons beddengoed in de was gedaan en opgehangen. Omdat het toch moest drogen, zijn we maar wezen winkelen. Wat moesten we anders toch gaan doen… Erg leuke dingen gekocht. Die avond zijn we bij Bart en Jelle tacos gaan eten en daarna weer in wezen drinken bij ons op de kamer. Na erg veel gelach, zijn we door gegaan naar de kroeg. En alweer en hele mooie avond.
Zondag is onze rustdag. Lekker op bed gelegen en series en films terug gekeken.

¡Buenos Noches!

• 14 Oktober 2012 - 23:17

Marjel:

Het lijkt wel 1 groot feest.... dat zullen Jos en ik dan eens komen verstoren komende week. Braaf op tijd naar bed, geen bezoekjes aan jongens, zeker geen alcohol een weekje lang, netjes opdrachten maken voor school, geen gerookte kip en al helemaal niet stiekem roken in de keuken!!!!!
    Evvie en Iris....here we come.....
    xzz....

• 15 Oktober 2012 - 09:38

Anita:

haha! veel plezier met die twee andere feestneuzen!

• 15 Oktober 2012 - 21:12

Rene:

hoi hoi meissie(s)

nog n paar uurtjes en dan is t zover. dan is onze kleine jarig en ik kan ze niet knuffelen. Toch van harte gefeliciteerd meid vanaf de Snipdonk. We kussen en knuffelen in December wel extra.
    Vet misschien n beetje te heet??? Voor de rest lukt t wel geloof ik he? Feestje hier, n drankje daar, af en toe n terrasje bij de hoe hoe zeker?
    Maar ik lees nergens dat jullie n groenteboer gevonden hebben,om de hoek ofzo.
    We zouden nog n keer kunnen skypen maar ik ben bang dat jij de komende dagen ndruk programma hebt, zeker nu Marjel er ook is. stage , met moeders boodschappen doen, met moeders terrasje etc etc. Laat maar even weten als je toch nog n keer tijd hebt, vandaag of morgen.
    Mocht ik je niet meer spreken n hele fijne verjaardag morgen en n hele fijne week met je moeder.
    doe Iris ook veel groetjes van mij, en dan tot horens en of zien.

DIKKE KUSSEN pa

Ps zal de mannen zometeen deze site mailen.

• 16 Oktober 2012 - 11:37

Oma Opa:

allerliefste Evveke!
    Proficiat!!!! 19 jaar wat gaat het snel.wij genieten van de leuke verhalen! we vragen ons soms wel af,of het werk is of vakantie.we hebben wat extra centjes aan Papa gegeven,dat maakt hij over.
    koop er iets leuks voor.een feestje geven voor vrienden kan ook natuurlijk.
    groetjes en een dikke knuffel.Opa en Oma

• 16 Oktober 2012 - 21:25

Coen:

Evvie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne avond.

Groetjes vanuit de afkickkliniek.

Coen (Eén van die oude lu...... basketballers).