Laatste week: YOLO! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu Laatste week: YOLO! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu

Laatste week: YOLO!

Blijf op de hoogte en volg Evvie

22 December 2012 | Spanje, Madrid

De laatste week is begonnen en hier dus ook het laatste reisverslag, helaas. Maandag begonnen met de laatste week stage. De dag verliep gewoontjes. Dinsdag ook weer stage, maar nu stonden Iris en ik samen op de groep. We hadden besloten om iets leuks te maken met de kinderen als afscheidscadeau voor stage. We hebben met de kinderen hun handjes met verf gestempeld. Ook hebben wij een hand gestempeld. Hier hebben we een slinger van gemaakt. Helaas werden we al vroeg weer veranderd van groep en hebben we een deel af moeten maken in de pauze. Dinsdag avond zijn we gaan winkelen. Inn de tijd dat ik in Madrid heb gezeten, zijn er twee broeken kapot gegaan, dus er moesten nieuwe komen. Beetje meer dan verwacht, maar er zijn er 4 bij. Na het shoppen samen lekker op bed nog even gtst gekeken en daarna maar weer gaan slapen. De week was al weer op de helft. Woensdag weer een gewone dag stage. Na stage zijn we wat eten wezen halen bij de dia, de weg overgestoken en het appartement van Kev, Roy en Val binnen gegaan, waar de sleutel voor ons klaarlag. Hier hebben we eerst heel de keuken en de woonkamer opgeruimd. Het was wel niet zo´n grote zooi daar! Maar na vaak ´gadverdamme´ te hebben gezegd, was het weer een netjes huisje geworden. We waren trots op onszelf. Toen we net klaar waren, kwamen Bart en Jelle binnen. Deze eens even het verschil laten zien van voor en na de schoonmaak. Daarna kwamen Kev en Val binnen en zijn Iris en ik maar begonnen met koken voor hun. Lekkere tapas gemaakt. Het eten was klaar en stond net op tafel, toen Roy precies op het goede moment binnen kwam en zo aan kon schuiven aan een gedekte tafel. Heerlijk gegeten en eigenlijk een beetje te veel. Daarna zijn we filmpje gaan kijken met z’n alle. Na de film snel naar huis om weer te gaan slapen en uit te rusten voor de laatste dag stage al weer. We waren erg benieuwd naar de dag. Op stage aangekomen werden we al gezellig ontvangen en er waren wat ouders voor een kerstontbijt op stage. Op het menu voor het kerstontbijt stond: tiramisu en taart. En dat al om 09.00 uur ’s ochtend. Daarna de dag rustig en normaal verlopen. In de pauze hebben we de handjesslinger en de doos met lekkers die we gekocht hadden gegeven aan alle collega’s. Ze vonden het erg leuk en hingen de slingers meteen op in de dinningroom. Erg leuk.
Om half 6 hebben we afscheid genomen van alles kindjes en collega’s die er nog waren. Ik heb de kindjes een dikke knuffel en kus gegeven. Ik ga ze toch wel missen, die schatjes.
Donderdagavond zijn we ons laatste avondmaal gedeeld met Bart, Jelle, Roy, Kev en Val bij Alhambra. Erg goed koop en lekker. Toen we wilde afrekenen en gaan, kregen we een gratis rondje drinken van de ober aangeboden. En dat laten wij MadridStudentjes natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Na het etentje zijn we door gegaan naar Café&Tapas gezeten om een drankje te doen. Hier in ons Jimmie ook aangeschoven om de laatste avond mee te vieren. Verschrikkelijk veel gelachen en plezier gehad. Om half 2 hebben we maar besloten om naar de club te gaan. We zijn beland in Dreams, waar het best rustig was. De laatste avond heeerlijk kunnen dansen en goed kunnen vieren hoe leuk we het hebben gehad in Madrid.
Vrijdag dan ons laatste dagje. ’s Ochtends hebben we afscheid genomen van Elisabeth, die ook een weekje naar huis ging. Daarna nog even doorgeslapen en daarna begonnen met de spullen in te pakken en alles op te ruimen. Een beetje stress bij de koffers inpakken was aanwezig. We waren allebei bang dat het niet meer in de koffer zou passen, maar uiteindelijk na veel passen en meten hebben we het voor elkaar gekregen. Na eindelijk alles ingepakt te hebben konden we ons tijdelijke huisje verlaten. Dit was erg vreemd. Een huisje waar je je lekker gesetteld had en het naar je zin had, weer te moeten verlaten. Eindelijk beneden met alle koffers zijn we voor de laatste keer naar Pans&Company gegaan om een broodje te eten en naar Starbucks om Caramel Macchiato te halen. Ondertussen waren we er wel achter gekomen dat wij het echt niet konden vol houden om met de 3 koffers en een tas de reis naar het vliegveld met de metro te doen, dus hebben we Kev en Roy gewhatsapped dat we dan toch maar met de taxi zouden gaan. Maar Kev was zo lief om ons te komen helpen met sjouwen. 3 haltes verder kwam Roy ons ook een handje helpen. Iris en ik waren erg blij met hun! Nogmaal bedankt Roy en Kev!
Daar ingecheckt en door de douane gegaan. Alles mocht mee. Eindelijk de lounge gevonden helemaal aan de andere kant van het vliegveld. Daar hebben we gewacht en een beetje op de laptop gezeten. Ik ging even wat drinken halen en toen ik terug kwam had Iris gehoord dat we blijkbaar vertraging hadden. Ik ben naar het bord gelopen en ja hoor, daar stond het op. In plaats van 20.30 uur te vliegen, konden we pas om 21.25 uur vliegen. Hier baalde we heel erg van, want we waren er aan toe om weer naar huis te kunnen. De groep Nederlanders die ook allemaal in die buurt zaten vertrokken ineens met z’n alle tegelijk ergens heen. Voor ons was onduidelijk wat er aan de hand was, dus hebben we gevraagd wat er was. De lounge is veranderd… We moesten naar een lounge weer helemaal aan de andere kant in de buurt van de douane. Daar eindelijk aangekomen en 5 minuten staan te wachten, kregen we te horen dat het toch weer veranderd was naar de lounge waar we al stonden. Daar nog lang moeten wachten en nog meer vertraging opgelopen. Toen het vliegtuig er dan eindelijk was en we erin konden, was er weer een hoop gedoe met de handbagages kwijt kunnen en stoelen die dubbel geboekt waren. Eindelijk om 22.30 zijn we opgestegen. Op naar Holland :D! Erg mooi om in het donker te vliegen, alle stadjes geven licht. 2 uur en een kwartier later dan eindelijk aangekomen in Nederland, nog even wachten op de koffers en dan eindelijk door die deur heen. Daar stond heel het welkomstcomité! Met spandoeken en kerstmutsen op. Zo fijn en leuk om iedereen weer te kunnen zien, knuffelen, kussen en te kunnen kletsen zonder dat het beeld of het geluid blijft hangen.
Daarna heb ik helaas wel afscheid moeten nemen van mijn schatje Iris. Drie super maanden met haar beleefd. Super veel gelachen, plezier gehad, meegemaakt en gedaan. Wat heb ik het naar m’n zin gehad. Een geweldige ervaring om dit mee te mogen maken. Ik ben super blij dat we hebben besloten om dit te gaan doen. Natuurlijk hebben we samen erg veel meegemaakt, maar ook hebben we veel mensen leren kennen. Ook met hun (de MadridStudentjes) heb ik het super naar m’n zin gehad en ben ik erg blij dat ik deze mensen heb leren kennen. Mede door jullie is deze tijd een geweldig mooie tijd geworden. En wat zaten er toch mooie avondjes tussen! Nogmaals allemaal: Bedankt voor deze tijd.
Nu weer in Nederland beland… erg vreemd en erg wennen. Thuis voelt nog niet helemaal als thuis. Maar ik ben blij dat ik er weer ben! Heerlijk om weer een lekkere douche te kunnen nemen zonder dat je de armen stoot als je je haren wast. En wat is het genieten om in een bed te kunnen liggen zonder dat de veren in je zij/rug porren.
Kortom: een geweldig mooie tijd met geweldig mooie mensen. De tijd vliegt letterlijk voorbij wanneer je het naar je zin hebt. Ondanks alles, ben ik super blij dat ik weer thuis ben!

• 23 December 2012 - 20:28

Marjel:

En wat zijn wij blij dat je het leuk hebt gehad. Inderdaad een tijd om nooit te vergeten. Ik vind het erg leuk dat ik zelf heb kunnen zien waar jullie woonden, werkten en hebben gefeest. Super gedaan meisies.
    Maar het meest blij ben ik met jullie thuiskomst, heelhuids, vol verhalen en een ervaring rijker.
    En ik ben ook blij voor Dillys, want die heeft je toch wel echt gemist. We zullen er nog lang over nakletsen.