12e & 13e week: Huuuuhh!?!? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu 12e & 13e week: Huuuuhh!?!? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Evvie Deurzen - WaarBenJij.nu

12e & 13e week: Huuuuhh!?!?

Blijf op de hoogte en volg Evvie

10 December 2012 | Spanje, Madrid

Oeeeii… al weer twee weken geleden dat we geschreven hebben. Zoals gewoonlijk weer begonnen (twee weken geleden) met stage en taalcursus. Verder niet zoveel bijzonders. Dus eigenlijk niets te vertellen over deze week. Het weekend maar weer begonnen met een gezellig avondje indrinken bij Roy, Kev en Val. Daarna doorgegaan naar de kroeg. Volgende dag weer brak begonnen, maar toch even lekker de stad in om te lunchen en te kijken naar wat leuke kleren. Toen we thuis kwamen van het winkelen, hoorden we ineens iemand ´Halloo?’ roepen vanuit de gang. Dus wij riepen terug… Stond er ineens een Nederlands meisje voor onze neus. Wij helemaal blij, want ze kwam bij ons in huis wonen. Eindelijk een Nederlandse. ´s Avonds hadden we afgesproken met wat mensen om frikadellen te eten, we hebben Elisabeth (het nieuwe Nederlandse meisje) meteen meegenomen zodat ze ook andere kon leren kennen die hier waren. Na de frikadellen eten begon de wedstrijd PSV-Ajax. Die hebben we natuurlijk gekeken. Daarna zijn we door gegaan met z’n alle naar de Emmer. Elisabeth vond het voor die avond wel even genoeg, dus ben ik met haar mee naar huis gelopen om haar thuis te brengen. Toen we wat emmertjes bier op hadden, zijn we naar StarStudio gegaan. Maaar hier hadden we een probleem. We kwamen niet binnen, omdat een van onze studentjes een beetje te zat was. Daarom zijn we maar doorgelopen naar Dreams om te kijken of we daar wel binnen mochten. Gelukkig mocht dit en is de avond weer goed geëindigd.
Zondag lekker uitbrakken op bed met de afleveringen van Expeditie Robinson.

Week 13.
Een druk weekje is dit geweest en alweer ons een na laatste weekend.. Wat gaat het allemaal toch snel voorbij. Natuurlijk weer heel de week gewoon stage gehad maar dat is allemaal niet meer zo bijzonder om te vertellen dus vertel ik gewoon wat we ´s avonds hebben gedaan. Maandag gingen we voor Tijs omdat hij bijna terug naar Nederland ging naar Monteditas, dit is een café waar je op maandag voor 100 euro 100 broodjes en 100 bier kunt bestellen. Vanaf het begin af wilde Tijs dit graag nog een keer doen, dus moesten we dit maar eens waar gaan maken. Om half 8 hadden we afgesproken om te verzamelen.. Eindelijk rond een uur of half 9 waren we met bijna iedereen dus gingen we naar binnen. 100 broodjes besteld, en de 100 bier.. De broodjes kreeg je op schalen van 10, bier mocht je gewoon bestellen tot het op was. Erg leuk om dit een keer meegemaakt te hebben.. Natuurlijk veel te veel eten. Was erg gezellig geweest, maar niet al te laat gemaakt omdat we de volgende dag weer stage moesten lopen.
Dinsdag: AJAX-REAL MADRID. Eerst na stage nog even snel naar huis, vervolgens weer terug naar Roy, Kevin en Valentina om daar lekker taco’s te eten. Toen maar eens richting het stadion gegaan, daar aangekomen even iedereen opzoeken. En Iris even samen met Elisabeth opzoek naar de balie waar ze haar kaartje op konden halen.. Nou helemaaaaaaal aan de andere van het stadion dus, als een gek daar heen gelopen want het duurde niet lang meer voordat ze begonnen met voetballen. Uiteindelijk gevonden en toen konden we naar binnen toe, eerst nog ongeveer 100 trappen op.. We konden met bijna iedereen bij elkaar zitten dus was erg gezellig!! Wat was dit leuk om een keer meegemaakt te hebben, we zaten in het vak van Real-Madrid. Alle mensen die uit hun dak gingen, erg leuk! Real had natuurlijk gewonnen dus er hing ook een leuke sfeer. We hebben onze ogen uitgekeken en vaak niet eens alleen naar het voetballen maar vooral naar de mensen om ons heen. Vervolgens moesten we nog naar huis vanaf het stadion met de metro wat een gekke huis! Onwijs veel mensen en ook veel Nederlanders dus we moesten weer een beetje op onze woorden gaan letten… Uiteindelijk thuis gekomen lekker ons bedje ingekropen.
Woensdag: SINTERKLAAS! Op stage hebben we deze dag met de kinderen pepernoten gebakken. Ze vonden het erg leuk en de pepernoten zelf vonden ze ook heeeeerlijk! Ook alle ouders moesten even proeven wat hun kinderen hadden gemaakt (erg grappig dat ze dat echt helemaal niet kennen en ze vonden het allemaal heeeerlijk). ’S Avonds wilde we eerst weer een hapje gaan eten bij Monteditas, dit zat helemaal vol dus uiteindelijk uit gekomen bij Pans & Company. Hier een lekker broodje gegeten en vervolgens weer naar Kevin, Roy en Valentina om natuurlijk te gaan dobbelen. Want dit hoort toch wel bij sinterklaas; cadeautjes:D Hier even lekker gedobbeld en alle onzin cadeautjes uitgepakt en ondertussen nog een drankspelletje gedaan. Met allerlei gekkigheid natuurlijk. Hierna natuurlijk weer lekker op stap, want we waren de volgende dag vrij. We gingen naar onze nieuwe stamkroeg StarStudio weer een goed en gezellig avondje gehad.
Donderdag: Op tijd eruit, 1,5 uur geslapen. Dillys en haar vriendin komen vandaag naar Madrid!! Met onze brakken hoofden op naar het vliegveld. Daar aangekomen zitten we lekker op de grond voor de gate te wachten tot dat Dillys en haar vriendin zouden komen. Iris zat met haar ogen dicht en ineens zie ik Dillys en MAMA uit de gate komen. Huuuhh!!??? Wat vond ik dit raar. We konden het even niet bevatten, maar wat leuk!!! Dit hadden we echt totaal niet verwacht en het was zeker een hele leuke en goede verrassing. Op naar Callao! Daar aangekomen zijn we weer even lekker ons bed ingekropen want waren erg moe. ’s Avonds uit eten geweest bij een soort van lopend buffet, lekker gegeten. Nog even wat bij gekletst en toen weer op naar huis.
Vrijdag na stage hebben we Tijs naar het vliegveld gebracht want die vertrok helaas weer naar Nederland! Even afscheid nemen en tot over een paar weken denk ik.. Vrijdagavond hebben we hier lekker pasta gemaakt voor Dillys en mama. Daarna ’s avonds eerst naar Kevin, Roy en Valentina even wat gedronken etc. en toen s’ avonds ging iedereen weer op stap… ik en Dillys waren niet mee gegaan.
Zaterdag overdag eerst even lekker gewinkeld. Daarna is Ir even weer naar bed gegaan want ze was nog veel te moe aangezien ze weer niet veel had geslapen. Ik ben met Dillys en mama naar Parque de Retiro geweest. Daar hebben we heerlijk rondgelopen en vanalles bekeken. Ook hebben we een heel mooi armbandje gekocht met zn 3e. Daarna hebben we heerlijk in de zon op een terrasje gezeten en een drankje gedaan met een stukje pizza erbij. Lekker met de zonnebril op en de jas uit. ’s Avonds weer uiteten geweest bij een leuk restaurantje waar we twee menu’s hadden besteld met vlees of iets. We kregen twee schalen vol met vlees (veeeel te veel voor ons vieren maar ja het was lekker). Na het uit eten naar een meisje van MadridStudents gegaan want die vierde haar verjaardagsfeestje. Hier even van te voren gezeten voordat we natuurlijk weer op stap gingen. Een leuke avond geweest, ik ben wat vroeger naar huis gegaan dan de rest, want had het voor die avond wel gezien. We moeten genieten van de laatste weken hier in Madrid!!
Zondag ben ik met mama en Dillys naar de grootste markt van Madrid geweest. Hier hebben we de hele dag rond gelopen en gekeken. Super leuk en gezellig. 's Avonds hebben we weer lekker bij ons gegeten met Dillys en mams. De laatste avond dat hun er zijn alweer.. Lekker gegeten en gekletst, daarna weer afscheid nemen dit was niet zo erg want over 1,5 week zijn we weer thuis. Alvast een volle tas meegegeven aan ze zodat wij niet met zoveel koffers hoeven te sjouwen! Bedankt voor de leuke dagen weer, het was erg leuk dat jullie er waren en een hele grote verassing! Tot over 1,5 week weer.

• 10 December 2012 - 23:19

Mamsie:

super.....dankjewel voor het leuke weekend. Dikke kuzz.. en tot over 1 1/2 week.

• 13 December 2012 - 21:58

Oma En Opa:

hoi allerliefste feestneus!!!
    iedere keer als jij een verhaal schrijft,zijn wij blij:je hebt een heerlijke tijd gehad in spanje.
    daar denk je straks nog vaak aan terug.
    Opa en Ik zijn gisteravond naar shreck geweest,dat was een volkomen verrasing,
    Leanne kwam zonder dat wij het wisten ons ophalen.hoi pap en mam snel omkleden ik ga jullie ontvoeren zij ze,we gaan naar Amsterdam.het was geweldig om al die mooie kostuums te zien die Leanne gemaakt heeft.zo zie je maar ook in Nederland is het leuk.
    nog een dikke week en jij bent weer thuis,dan hopen wij jouw snel te zien![om even lekker te knuffelen]
    dag lieverd tot gauw Opa en Omaxxxxxx.

• 16 December 2012 - 15:26

René:

t meeste al gehoord via skype maar toch leuk om nog eens te lezen feestbeest!!!!
    Van de week nog n keer skypen en vrijdag knuffelen. Taxi volgens Coen 35 euro. Zal Ton ook nog vragen. moet je wel donderdag al bellen misschien via Anne?
    Dikke dikke kus en tot skypes.

• 16 December 2012 - 17:33

Stefanie:

Lieve Efke,

Ooooooh wat gaat dat toch snel!!!
    Zo kijk je op tegen die lange tijd Madrid die komen gaat, en zo vlieg je al bijna weer naar huis.
    Lieve meid, ik zal toch blij zijn als je weer met 2 benen in Veghel staat!!

GOEDE REIS SAMEN EN TOT SNEL!!!

XXX je TT